concept cars

AUTOTURISME
CONCEPT

Autoturismele concept Lexus oferă detalii incitante despre direcţiile noastre viitoare în design.

main menu lexus brand

INOVAŢIE ÎN
DESIGN

Această secţiune conturează câteva dintre cele mai captivante concepte de design şi le evidenţiază.

hybrid cars

MAŞINI
HIBRIDE

Există multe tipuri de maşini hibride şi toate au în comun un singur element.

lexus service

SERVICII
LEXUS

Serviciile Lexus si cele mai apropiate centre sau ateliere de service Lexus printr-o simpla accesare

ODATĂ CU NOUL MODEL LS 2018,
LEXUS REDEFINEŞTE IMAGINEA
GLOBALĂ A SEDANULUI, NAVĂ-AMIRAL

DESIGN NOU, RADICAL, SILUETĂ SPECIFICĂ
UNUI COUPE ŞI SPAŢIOZITATEA
UNUI SEDAN PRESTIGIOS

Este extrem de probabil că niciun alt model de automobil, începând de la momentul apariției pe piață, să nu fi influențat atât de decisiv progresul categoriei sale pe cum a făcut-o primul model Lexus LS, odată cu lansarea în premieră acum 28 de ani a acestei mărci de lux. Modelul LS400 din 1990 s-a constituit în factorul originar al disrupției din perspectiva luxului în industria auto, uimindu-și clienții prin stabilirea unor noi standarde de confort, performanțe motrice și rafinament, silențiozitate, calitate a execuției, atenție acordată detaliilor și fiabilitate. Marca Lexus a sprijinit dezvoltarea acestui vehicul revoluționar prin stabilirea și menținerera unor noi standarde în privința calității serviciilor oferite clienților săi și a satisfacției acestora.

Acum, Lexus se pregătește de reiterarea unui eveniment istoric, prin introducerea pe piață în 2018 a celei de-a cincea generații a modelului LS, navă-amiral a companiei, prezentată la ediția 2017 a North American International Auto Show. Atât în interior cât și la exterior, noul LS reflectă o puternică identitate japoneză, cu o unicitate și abordare a luxului aparte. Cu toate acestea, modelul LS a fost proiectat pentru a fi noul ambasador universal al mărcii, disponibil în aproape 90 de țări de pe glob. “Modelul LS nu doar va simboliza marca Lexus, ci va deveni referința definitivă a unei noi generații de automobile de lux, întruchipând tradiția și cultura japoneză,” a spus Toshio Asahi, inginerul-șef al proiectului noului model LS. “Prin urmare, acest reper global trebuie să depășească orice așteptări ale publicului în privința unui automobil de lux.”

MAI LUNG, MAI JOS, MAI EXTINS –
ŞI MULT MAI EXCITANT

Mai lung și mai jos decât sedanul pe care îl înlocuiește, noul model LS debutează cu un design remarcabil și îndrăzneț, prezentând o siluetă specifică unui coupe, punctată de noul limbaj de design Lexus. Noua percepție a performanței centrată pe șofer este rezultatul dezvoltării modelului LS pe baza noii arhitecturi globale a companiei pentru vehiculele de lux (GA–L). Această platformă premium cu tracțiune spate, versiune extinsă a celei utilizate în construcția formidabilului Lexus LC 500 coupe, va oferi o experiență mai dinamică a conducerii, în același timp ridicând la noi standarde renumitul confort Lexus. Modelul original Lexus LS și-a câștigat reputația prin anticiparea dorințelor clienților segmentului de lux, în detrimentul unei abordări simplificate, prin amplificarea caracteristicilor standard oferite în momentul respectiv de către mărcile din segmentul auto de lux.

Mai lung și mai jos decât sedanul pe care îl înlocuiește, noul model LS debutează cu un design remarcabil și îndrăzneț, prezentând o siluetă specifică unui coupe, punctată de noul limbaj de design Lexus. Noua percepție a performanței centrată pe șofer este rezultatul dezvoltării modelului LS pe baza noii arhitecturi globale a companiei pentru vehiculele de lux (GA–L). Această platformă premium cu tracțiune spate, versiune extinsă a celei utilizate în construcția formidabilului Lexus LC 500 coupe, va oferi o experiență mai dinamică a conducerii, în același timp ridicând la noi standarde renumitul confort Lexus. Modelul original Lexus LS și-a câștigat reputația prin anticiparea dorințelor clienților segmentului de lux, în detrimentul unei abordări simplificate, prin amplificarea caracteristicilor standard oferite în momentul respectiv de către mărcile din segmentul auto de lux.

RENAŞTEREA UNEI NAVE-AMIRAL

La fel cum modelul original LS a lansat marca Lexus, noul model LS 2018 va continua linia dinamismului din ce în ce mai pronunţat al mărcii. Fiecare generaţie a modelului LS sedan s-a încadrat în această iterare proprie a luxului, măiestriei, performanței și siguranței, cea mai recentă dintre acestea prezentând un design cu un caracter emoțional mai pronunțat și performanțe dinamice angajante.

Pentru crearea noului model LS, Lexus a preferat o abordare proaspătă, re-imaginând caracteristicile unui sedan reprezentativ, într-o manieră similară cu relansarea mărcii. Obiectivul avut în vedere nu a fost augmentarea realizărilor Lexus, ci depășirea așteptărilor clienților segmentului de lux, la nivel mondial.

Linia definitorie pentru toate modelele LS rămâne: Omotenashi, conceptul ospitalității tradiționale japoneze. Aplicat unui autombil de lux, acesta se traduce prin grija manifestată față de șofer și față de pasageri, prin anticiparea nevoilor acestora, prin asigurarea confortului și protejarea lor de pericole.

DINAMICA VEHICULULUI

Mai mult ca oricând, conducătorii modelelor sedan de lux solicită o agilitate a manevrabilității și performanțe superioare, fără sacrificarea confortului. Acest aspect este unul dintre cele mai dificil de gestionat în proiectarea unui autotobil, însă noua arhitectură globală Lexus pentru vehicule de lux (GA-L) răspunde cu succes acestei provocări. Noua platformă a debutat odată cu modelul LC 500 coupe iar acum, pe un șasiu cu ampatament mai lung, definește noul model LS. Pentru augmentarea înălțimii centrului de greutate și a distribuției maselor, noul model LS este oferit doar în varianta cu ampatament lung, având un design extins, cu înălțime redusă.

Platforma dezvoltată pe arhitecura GA-L este cea mai rigidă din istoria Lexus, pregătind terenul pentru manevrabilitatea augmentată, silențiozitatea habitaclului și rafinamentul conducerii noului model LS. Ampatamentul de 3,125 mm este mai lung cu 35 mm față de actuala generație LS cu ampatament lung.

Din perspectiva obținerii unei ținute dinamice și a echilibrului manevrabilității, noului model LS, cea mai adecvată soluție a fost utilizarea celei mai recente tehnologii de control al șasiului, cunoscută sub denumirea de management integrat al parametrilor dinamici ai vehiculului (VDIM). Acest sistem implementează controlul cooperativ al tuturor sub-sistemelor vehiculului – frânare, direcție, tren motric și suspensie – pentru gestionarea mișcărilor longitudinale, laterale și de rotație de bază precum și a momentului unghiului de girație, a ruliului și picajului.

Controlul optim al cestor mișcări permite obținerea unui confort excepțional al ținutei de drum precum și o tracțiune, nivel de siguranță și agilitate a manevrabilității, superioare. Gestionarea este augmentată prin utilizarea barelor stabilizatoare active și a sistemului Lexus Dynamic Handling (LDH), cu direcție independentă pe ambele trenuri. VDIM contribuie la menținerea stabilității atunci când mașina traversează suprafețe carosabile cu grade diferite de aderență, pecum asfalt uscat și gheață. În procesul de fabricare al noului model LS, inginerii au utulizat materiale ultra-ușoare, precum aluminiul și oțeluri cu rigiditate crescută, reușind o reducere a masei cu mai mult de 90 kg față de actuala generație LS. Aceste aspecte, precum și adoptarea noului motor V și rigiditatea crescută a caroseriei permit obținerea unei experiențe mai dinamice în conducere.

De o importanță critică în privința performanțelor dinamice, noua platformă coboară centrul de greutate al mașinii prin plasarea majorității maselor, inclusiv a motorului și ocupanților, într-o poziție mai centrală și mai coborâtă în șasiu, pentru augmentarea centrului de greutate. Consolele speciale din compartimentul motor, montanții din aluminiu ai ambelor trenuri de suspensie, precum și alte aspecte, conduc la augmentarea rezistenței structurii șasiului.

Cu toate că modelul LS are o istorie consistentă în privința remarcabilului său răspuns al suspensiei, Lexus a descoperit inclusiv în acest domeniu noi oportunități de augmentare. Spre exemplu, suspensia multilink dispune de bascule cu articulații sferice duble pe brațele de control superioare și inferioare, pentru gestionarea celor mai fine impulsuri provenite de la șofer și calea de rulare. Pe lângă distribuirea uniformă a srcinilor, acest sistem cu articulații sferice duble contribuie la optimizarea geometriei trenului de suspensie în vederea creșterii controlului roții și a obținerii unui răspuns mai precis al direcției, cu un efort inițial superior. Pentru reducerea maselor nesuspendate și, prin urmare, a augmentării agilității și confortului, în fabricarea suspensiei este utilizat intensiv aluminiul.

LS: PERFORMANŢE ŞI RAFINAMENT, REDEFINITE

MOTORIZARE V6 TWIN-TURBO
ŞI TRANSMISIE CU 10 TREPTE

Atât din perspectiva creșterii puterii cât și a economiei de carburant, Lexus a dezvoltat special pentru modelul LS un nou motor V6 de 3.5 litri twin-turbo, creat utilizând tehnologia F1 a companiei. Acest nou motor ce echipează modelul LS indică o abordare mai dinamică a companiei, ce oferă puteri comparabile cu ale unui V8, fără sacrificii în detrimentul consumului — reducând în același timp nivelul zgomotului și vibrațiilor. Noul motor al modelului LS dispune de caracteristici specifice unui sedan de categoria navă-amiral: 310 kW / 421 PS / 415 cp și un cuplu de 600 Nm, sensibil superioare motorului V8 ce echipează actuala generație a modelului LS.

Cursa lungă a pistoanelor și optimizarea raportului cursă-alezaj contribuie la obținerea unor arderi ultra-rapide și eficientizează funcționarea celor două turbine, rezultând într-un timp de accelerare estimat 0-100 km/h de numai 4.5 secunde (AWD).

Un aspect poate și mai important este modul de reglaj fin al motorului și transmisie pentru a permite accelerația instantanee și acumularea constantă aa cuplului motor în zona roșie a plajei de turații. Structura blocului motor, reproiectarea suporților acestuia, clapetele turbinelor acționate electric precum și alte numeroase îmbunătățiri permit obținerea unui remarcabil rafinament al propulsiei, reprezentativ pentru Lexus. Șoferul va putea gestiona răspunsul și puterea motorului prin alegerea modurilor de conducere, de la Normal la Sport și de la Sport la Sport+, evacuarea fiind reglată pentru o notă optimă de sportivitate.

Utilizată în premieră pentru un sedan de lux la modelul Lexus LC 500, transmisia automată cu 10 rapoarte este utilizată și la noua navă-amiral, LS sedan. Este o transmisie automată cu convertizor de cuplu, însă timpii de schimbare a treptelor rivalizează rezultatele transmisiilor dublu-ambreiaj. Lărgimea de bandă generoasă permisă de cele 10 rapoarte apropiate este ideală penttu toate modurile de conducere, asigurând trepte optime pentrru orice condiții de deplasare.

Schimbarea treptelor se poate face și prin intermediul clapetelor plasate pe coloana de direcție, însă majoritatea conducătorilor preferă sistemul electronic avansat de control ce anticipează comenzile șoferului. Sistemul selectează raportul ideal prin monitorizarea accelerației, frânării și forțelor gravitaționale laterale dezvoltate.

Pentru accelerație la pornire, rapoartele inferioare imediate și timpii reduși de schimbare a treptelor permit o percepție ritmică și excitantă a accelerației. Cuplul ridicat al motorului twin-turbo echivalează perfect rapoartele superioaree, asigurând o deplasare fără efort în regim de croazieră, și în același timp, treceri rapide în treaptă inferioară, cu răspuns perceptibil imediat.

Sistemul de blocare al convertizorului de cuplu se activează în toate regimurile de funcționare cu excepția plecării de pe loc, pentru a asigura un răspuns direct al transmisiei, eficientizând în același timp consumul de carburant.

CREAREA UNEI
IDENTITĂŢI UNICE

“Modelul LS este nava-amiral a mărcii Lexus,” ne-a spus designerul-șef al proiectului, Koichi Suga. “Mai mult decât oricare alt model, întruchipează istoria și imaginea Lexus, servind drept simbol al tuturor lucrurilor pe care le reprezintă și susține această marcă.” Urmărind aceeași filosofie a lui “însă...”, plecată de la prima generație LS, Lexus a creat un design ce oferă spațiozitatea și confortul unui sedan prestigios în trei volume, însă cu silueta elegantă a unui coupe în patru portiere, mai atractivă pentru clienții mai tineri ai categoriei lux. Designerii Lexus au profitat de avantajele noii platforme, cu un profil redus și o lungime echivalentă cu cea a unui sedan cu ampatament lung, pentru a conferi modelului LS o postură alungită, ce se lipește de drum. În comparație cu actuala generație LS, noul model este cu 15 mm mai jos, în timp ce capota motor și portbagajul au fost coborâte cu aproximativ 30 mm, respectiv 41 mm. Noul model LS este primul exemplar Lexus sedan cu o configurație de șase geamuri laterale. De asemenea în premieră pentru un sedan Lexus, suprafața vitrată se integrează fluid, fără diferențe de nivel, cu stâlpul lateral.

Pentru a păstra spațiul la nivelul capului în condițiile coborârii plafonului, noul model LS beneficiază de un plafon vitrat cu glisare în exterior. Grila fusiformă unică, cu o textură specială ce pare că se modifică la observarea din diferite unghiuri este rezultatul unei proiectări intensive pe calculator și al miilor de ajustări manuale ale suprafețelor individuale. Modelul LS va debuta cu cinci modele de roți, incluzând două noi designuri pe 19" și trei modele pe 20". Roțile premium de 20" au un aspect deosebit, rezultat în urma utilizării unei noi tehnologii de acoperire galvanică. În afară de o singură variantă, toate modelele prezintă o structură goală în interior, ce reduce rezonanța sonoră generată de anvelope.

CONFORT PROGRESIST, DE INSPIRAŢIE TRADIŢIONALĂ

Crearea unui noi standard de lux în privința unui vehicul navă-amiral nu se poate rezuma doar la adăugarea unor noi dotări. Inspirându-se din principiul omotenashi, Lexus a urmărit să imprime habitaclului noului model LS un nivel al luxului care să întâmpine și să învăluiască ocupanții mașinii, în același timp, tratând șoferul drept un partener egal.

“Vă sugerez să deschideți portiera și să experimentați acea senzație imediată că priviți un habitaclu complet deosebit de oricare altul al unui automobil de lux,” ne-a spus designerul-șef, domnul Suga.

Ca exemplu al acestei abordări, putem da noul design al scaunelor față, cu 28 de moduri de reglaj cu acționare electrică, cu funcții de masaj, încălzire și ventilație. Planșa de bord, cu formă organică, concentrează ecranele informative la o înălțime uniformă pentru a evidenția capacitatea șoferului de a controla toate sistemele mașinii fără a-și modifica poziția corporală.

În timp ce noul model LS a fost creat pentru a fi o mașină dedicată pasionaților, Lexus și-a îndreptat atenția și asupra ocupanților locurilor spate, proiectând o banchetă continuă, unită cu spătarul, pentru un acces facil al pasagerilor.

Dotările opționale cu sisteme de încălzire, ventilație și masaj asigură un mediu deosebit de primitor. Disponibilitatea echipării locurilor față cu acționare electrică și banchetei spate cu sistem de masaj Shiatsu și cu un taburet, drep componentă a unui pachet de lux, oferă cel mai mare spațiu la nivelul picioarelor față de oricare altă generație anterioară a modelului LS. În plus, în această configurație, locul din spatele pasagerului dreapta poate fi înclinat până la 48 de grade și poate fi ridicat cu până la 24 de grade pentru a facilita ieșirea pasagerului din mașină.

Deoarece noul model LS are o înălțime mai redusă față de versiunile anterioare, Lexus a echipat în premieră suspensia pe aer disponibilă cu o funcție de acces. Activată odată cu descuierea mașinii cu cheia inteligentă, modul de acces ridică automat vehiculul și deschide capitonajul lateral al scaunului pentru a facilita accesul șoferului.

ÎNTREPĂTRUNDEREA TRADIŢIEI
ŞI TEHNOLOGIEI

Iluminarea și atenția acordată detaliilor exprimă o estetică unică a modelului LS. O nouă abordare în crearea elementelor de finisaj, insiprată de cultura japoneză, combină estetica tradițională japoneză cu tehnologiile avansate de producție. Acest aspect este reflectat în elementele definitorii precum iluminarea ambientală inspirată de lanternele japoneze și de cotierele ce par că plutesc în suspensie lângă fețele portierelor.

Inspirate de modelele de intarsii Shimamoku, noile forme ce combină formele naturale ale lemnului, tehnica japoneză de intarsie și decupajele laser, se pot observa la bordul noului model LS. Noile modele includd variantele Art Wood/Organic, Art Wood/Herringbone și Laser Cut Special. În comparație cu modelul Shimamoku cu fibre drepte, noul model aplicat modelului LS, cu fibre suprapuse, creează un contrast între nuanțele închise și cele deschise, conferind lemnului un aspect mai vibrant.

SUNETUL LINIŞTII -
SAU AL MUZICII

Inginerii Lexus au reglat eșapamentul noului model LS pentru a livra o tonalitate mai autoritară, proiectând însă habitaclul în vederea asigurării unei silențiozități aproape perfecte. Noile metode de amortizare a sunetului asigură o silențiozitate superioară a habitaclului față de generațiile anterioare ale modelulul LS. Tehnologia Active Noise Control asigură reducerea zgomotoului în habitaclu prin detecția sunetelor provenite de la motor și anulează anumite frecvențe, contracarându-le prin utilizarea de sunete antifază create în boxele mașinii.

Serenitatea habitaclului modelului LS creează mediul ideal pentru sistemul audio premium oferit ca dotare standard, sau pentru cel dedicat pasionaților, creat de Mark Levinson, cu funcție 3D surround și incinte acustice în plafon. Sistemul beneficiază și de o interfață grafică mai avansată. Noua sa generație de telecomandă este proiectată să replice gestica utilizării unui smartphone, acceptând inclusiv scrierea de mână. Pe lângă ecranul de navigație cu diagonală de 12.3", modelul LS poate încorpora opțional un afișaj virtual holografic (HUD) color cu dimensiuni generoase, ce proiectează diferite informații în câmpul vizual frontal al șoferului.

DOTĂRI DE SIGURANŢĂ
AVANSATE

Din punct de vedere strcutural, noul model Lexus LS oferă un nivel ridicat de protecție pasivă la coliziune pentru ocupanți. De asemenea, Lexus a echipat modelul LS cu tehnologii ce pot contribui la prevenirea coliziunilor sau media efectele acestora. Modelul LS va beneficia de Lexus Safety System +, oferind un sistem avansat de siguranță, ce dispune în premieră mondială de funcție de detecție și evitare a pietonilor, cu asistarea activă a direcției. Cu acest sistem, în cazul detecției unui pieton pe trasa mașinii și calcularea unui risc iminent de coliziune, modelul LS va frâna automat și va ocoli pietonul, păstrând în același timp banda de circulație. Afișajul virtual holografic (HUD) color este utilizat pentru alertarea șoferului.

De asemenea, la noul model LS va fi introdus un nou sistem avansat de asistență în conducere, denumit Lexus CoDrive. Acesta permite controlul direcției în conformitate cu intențiile șoferului și asigură continuu asistență în conducere la deplasările pe autostradă.

SPECIFICAŢII

LEXUS LS 2018 SPECIFICAŢII DE BAZĂ

Tip vehicul: Sedan premium de lux
Motor: V6, 3.5 litri, injecție directă, turbosuflante duble
Transmisie: Automată, 10 trepte
Putere: 310 kW / 421 PS / 415 cp
Cuplu: 600 Nm
Ampatament: 3,125 mm
Lungime totală: 5,235 mm
Înălțime: 1,450 mm
Lățime: 1,900 mm
Roți: 19" sau 20"

Pentru a va putea oferi cea mai buna experienta online Lexus, noi si partenerii nostril folosim cookie-uri pe acest site. Daca continuati fara sa modificati setarile, vom presupune ca sunteti de acord cu folosirea acestora pe site-ul Lexus.

AFLĂ MAI MULTE