1. Discover Lexus
  2. Design-ul Lexus
  3. Conceptul de Iacht Sport Lexus
Aveti nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Ne pare rau, dar browser-ul dvs. nu este compatibil cu website-ul nostru. Va rugam sa accesati website-ul folosind un alt browser, precum Chrome, Edge, Firefox sau Safari.
DESIGN

LEXUS DEZVĂLUIE UN CONCEPT DE IAHT SPORTIV

ORIGINEA

Acum câțiva ani, Toyota Marine Department l-a invitat pe președintele TMC, domnul Akio Toyoda să petreacă câteva zile pe apă, conducând noua gamă Ponam de iahturi premium, ce va fi lansată în Japonia în curând. Cu o bogată experiență de pilotaj, domnul Akio Toyoda a fost inspirat de puterea propulsoarelor diesel și de stabilitatea și manevrabilitatea cocii, cu un design avansat; din postura de Chief Branding Officer al Lexus International, a apreciat de asemenea și potențialul unui iaht premium, de performanță, ce poate complementa stilul de viață Lexus.

Aceasta a condus Departamentul Maritim la o viziune a modului în care un iaht premium, de performanță, poate extinde portofoliul mărcii Lexus în noi domenii ale activităților recreative. Pe 12 ianuarie 2017, Lexus a dezvăluit rezultatele acestui proiect, un prototip funcțional pentru Lexus Sport Yacht, pe insula Di Lido din golful Biscayne, din Miami Beach, Florida.

DESIGNUL

Un brief tehnic pentru un iaht sportiv deschis, destinat turelor recreative de o zi, cu șase până la opt pasageri, cu design și manevrabilitate avansate, propulsat de două motoare Lexus V8 de înaltă performanță a fost transmis către Lexus Design Centre din Toyota City, Japonia.

În vara anului 2015, schițele conceptuale ale echipei de design au fost evaluate de către Tokuo Fukuichi, Senior Managing Officer, Chief Officer of Global Design și Președinte al Lexus International Co., Shigeki Tomoyama, Senior Managing Officer responsabil al Departamentului Maritim Toyota, și de către Președintele Toyoda.

Eforturile depuse au o deosebită valoare deoarece ne-au impulsionat energiile creative și ne-au propulsat imaginația într-o direcție nouă, în afara domeniului automobilistic, pe care îl cunoaștem foarte bine.” În decursul anului 2015, propunerea selectată a continat să fie rafinată, în timp ce Departamentul Maritim a pus la punct procesele de construcție și echipare cu tehnologiile de bord specifice transportului naval.

Reprezentând doar un concept, Lexus Sport Yacht prezentat la Miami, este un exemplar unic, fără a beneficia de o viitoare transpunere în producția de serie. Pentru producerea acestui unic exemplar, Departamentul Maritim, bazându-se pe capabilitățile de producție și expertiza inginerească dovedite cu precădere în fabricarea manuală de structuri compozite cu dimensiuni mari, a selectat compania Marquis-Carver Yacht Group din Pulaski, Wisconsin, SUA.

CARACTERISTICI

Designul acestui concept de iaht sportiv Lexus prezintă o punte și cocă îmninate fluid pe structura interioară, fiecare piesă fiind fabricată dintr-o singură bucată masivă de material compozit lucrat manual, din rășini epoxidice ranforsate cu țesătură din fibră de carbon, denumit material plastic ranforsat cu fibră de carbon, sau CFRP.

CFRP este tehnologia de construcție a mașinilor de curse și a supercar-urilor precum Lexus LFA, avioanelor de înaltă performanță, a schiurilor și bicicletelor de competiție precum și a iahturilor de curse.

Conceptul unic de construcție al iahtului sportiv Lexus, utilizând CFRP, a permis reducerea masei cu aproape 1,000 kg față de un iaht similar fabricat din material plastic ranforsat cu fibră de sticlă (FRP). Designul cocii prezintă o formă specială, pentru reducerea rezistenței la înaintare și pentru augmentarea echilibrului și manevrabilității la viteză.

Conceptul este propulsat de două motoare V8 benzină de 5.0 litri, bazate pe motorul de înaltă performanță 2UR-GSE ce echipează modelele Lexus RC F coupe, GS F sport sedan și noul LC 500 grand tourer.

Fiecare motor produce peste 440 cai-putere / 446 DIN cp / 328 kW, propulsând iahtul cu viteze de peste 49 mile maritime pe oră (43 noduri) prin intermediul a două elici externe controlate hidraulic. Acostarea este facilă, direcția navei fiind controlată prin intermediul unui sistem cu elice, comandat prin joystick.

Căpitanul controlează și monitorizează sistemele de bord pe un ecran tactil color plasat în postul de comandă; ecranele prezintă informațiile de navigație prin GPS, hărțile digitale, cele ale radarului de suprafață, ale sonarului, sistemul de iluminat și sistemele de divertisment. Scaunul căpitanului este reglabil, cu acționare electrică; cotierele se pliază pentru a se transforma în strapontine laterale, pentru oaspeți speciali.

Cabina prova pentru pasageri este primitoare, fiind tapisată în piele și beneficiind de finisaje în lemn și sticlă. Un pupitru, o sofa cu șase locuri și masă precum și instalația de climatizare creează o atmosferă confortabilă, intimă.

Bucătăria dispune de o plită cu două arzătoare, chiuvetă și frigider plasat sub blatul de lucru; toaleta, cu finisaje deosebite, include o cabină de duș.

Sistemul de divertisment audio-video integrat este conectat la internet, beneficiind de tehnologie 4G Wi-Fi & WAN. Reproducerea fișierelor audio este asigurată de un sistem de incinte acustice Revolution Acoustics montate pe exterior, ce utilizează suprafața plafonului drept traductor, semnalul fiind amplificat de un sistem digital Mark Levinson® Reference.

 

ISTORIC

Lexus, divizie a Toyota Motor Corporation, a fost fondată în 1989 în vederea dezvoltării și producerii celor mai rafinate automobile, construite sub angajamentul asigurării celor mai ridicate standarde ale serviciilor acordate clienților. În 2011, Lexus International a fost desemnată drept o "companie în cadrul companiei" pentru coordonarea strategiilor centrale, a planificării, designului, proiectării și producției.

Departamentul de Afaceri Maritime al Toyota Motor Corporation (TMC) a fost fondat în 1997 în vederea dezvoltării iahturilor premium, utilizând tehnologii avansate și metodele de control al calității perfecționate în procesul de producție al autovehiculelor Lexus de lux. Linia Ponam a Toyota Marine include vase de pescuit sportiv din fibră de sticlă, cu lungimi de 26 și 28 picioare, și iahturi de lux cu lungimi de 31-, 35-, 37- și 45-picioare, cu coci durabile și silențioase, fabricate din plăci din aliaj de aluminiu A5083 complet sudate.

Modelele Ponam sunt propulsate de motoare turbodiesel de înaltă eficiență, bazate pe cele care echipează modelele Lexus GX 300d (3.0 litri, turbodiesel, 4 cilindri) și LX 450d (twin-turbo diesel, V8, 4.5litri), vehicule utilitare de lux.

Toyota Ponam este liderul industrie de iahturi premium din Japonia. Din 1998 până în 2002, Toyota Marine a dezvoltat și produs gama Epic, bărci din fibră de sticlă destinate activităților recreative, vândute în principal pe piața americană, propulsate de motorul 1UZ-FE DOHC, V8 benzină, de 4.0 litri, ce echipează modelul Lexus LS 400 sedan de lux.

Marquis Yachts, LLC, este o companie privată independentă, cu sediul în Pulaski, Wisconsin, ce desenează, proiectează și produce mărcile Marquis Yachts și Carver Yachts. Vârful de gamă al liniei Marquis este un iaht de lux, cu suprastructură triplu-etajată, de 73 picioare lungime, cu cocă, punte și suprastructuri fabricate din material plastic ranforsat cu fibră de sticlă (FRP).