1. Discover Lexus
  2. Vehicule conceptuale Lexus
  3. If 30
Aveti nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Ne pare rau, dar browser-ul dvs. nu este compatibil cu website-ul nostru. Va rugam sa accesati website-ul folosind un alt browser, precum Chrome, Edge, Firefox sau Safari.
CONCEPT CARS

LF-30 ELECTRIFIED

Lexus isi prezinta viziunea cu privire la electrificarea viitoare prin premiera mondiala a conceptului LF-30 Electrified.

EXTRA-OPTIUNI LEXUS LF-30 ELECTRIFIED

In efortul sau continuu pentru a oferi experiente inovatoare si uimitoare, Lexus si-a dezvaluit viziunea „Lexus Electrified” pentru o generatie viitoare de autovehicule electrice.

Noul concept „LF-30 Electrified” intruchipeaza viziunea de electrificare Lexus

Conceptul autovehiculului LF-30 Electrified intruchipeaza viziunea „Lexus Electrified”. Datorita stilizarii sale exterioare, imaginea progresista preconizata a unui BEV a fost transpusa in trasaturi artistice care au ca rezultat o forma futurista, iar interiorul care imbina in mod asertiv conducerea autonoma si alte tehnologii moderne urmareste sa exprime punctul de vedere distinct al Lexus. Performanta este bine integrata in componentele Lexus Electrified, completand pozitia noastra de top in dezvoltarea sistemelor HEV cu cea mai recenta tehnologie Lexus. Controlul precis al motorului electric permite ajustarea instantanee a posturii, care nu este posibila in cazul autovehiculelor conventionale. In plus, LF-30 Electrified utilizeaza numeroase tehnologii avansate cu o perspectiva asupra anului 2030 - cum ar fi noul concept de habitaclu bazat pe o filosofie de design centrata pe factorul uman si cu un sistem de directie cu cablu.

 

Exteriorul futurist anticipeaza autovehiculele Lexus Electrified din 2030

Prin acceptarea provocarii de a exprima un design nou, care poate fi obtinut doar in cazul unui BEV actionat cu un motor electric in roata, Lexus a afirmat clar fluxul unic de energie al LF-30 Electrified. Forma autovehiculului este conceputa sa exprime vizual energia creata de rotile amplasate la colturile caroseriei, care se transmite spre habitaclu si trece dincolo de sofer, spre suprafata drumului.

Profitand de forma fara capota a autovehiculului, posibila datorita faptului ca acesta este un BEV, forma „fusiforma” specifica Lexus a fost dezvoltata si mai mult, ingloband intreaga arhitectura a autovehiculului. Geamul de sticla, care se intinde fara intrerupere din fata pana in spate, aparatoarele musculare si farurile in forma de aripi creeaza contururile fusiforme clasice ale Lexus. Forma caroseriei este conceputa cu o fata eleganta, curgatoare, care se transforma intr-un spate liniar si ascutit. Pe langa farurile in forma de aripi, liniile precise ale lampilor din spate si grilele de admisie laterale se combina pentru a oferi o aerodinamica excelenta si performanta racirii, avand ca rezultat o fuziune intre stil si functionalitate.

Opacitatea geamurilor laterale poate fi ajustata in mod liber, oferindu-le pasagerilor o imagine extinsa asupra peisajului din jur si un nivel ridicat de intimitate in timpul noptii si in alte situatii. Culoarea partii frontale a autovehiculului si modelele luminiscente contribuie la identificarea autovehiculului din exterior, indiferent daca acesta functioneaza in modul normal sau in modul de conducere autonoma, reflectand pasiunea Lexus pentru un nivel ridicat de stil si functionalitate. Culoarea exterioara „cer voltaic” foloseste un invelis de metal perfectionat pentru a obtine o calitate unica nuantata intr-o nota de albastru-verde.

TAZUNA

Pentru a exprima mai pregnant filosofia fundamentala Lexus, centrata pe factorul uman, habitaclul a fost proiectat pe baza noului concept Lexus, „Tazuna”. Inspirat de modul in care poate fi folosit un singur frau pentru a obtine intelegerea reciproca dintre cal si calaret, manetele montate pe controlerul de directie si afisajul frontal au fost coordonate in mare masura, creand un spatiu care sa-i permita soferului sa se concentreze pe condus in timp ce controleaza diverse functii, cum ar fi sistemul de navigatie si audio si selectia modului de conducere, fara a fi nevoie sa-si mute privirea sau sa actioneze comutatoarele manuale. Ca indiciu al aspectului viitor al unui habitaclu Tazuna, LF-30 Electrified utilizeaza interfete de ultima generatie, cum ar fi comanda prin gesturi si prezentarea imbunatatita a informatiilor aferente autovehiculului prin AR (realitate augmentata). Interiorul rezultat este unul care ofera confort si comoditate atat pentru sofer, cat si pentru pasageri.

Datorita amplasarii scaunului pasagerului din fata intr-un mod care evoca scaunele de clasa intai dintr-o aeronava, interiorul este unul in care coexista senzatia de deschidere si senzatia de intimitate. Amplasarea la indemana a tuturor butoanelor si a celorlalte comenzi si un afisaj pe ecran mare pentru comanda prin gesturi pentru scaunul pasagerului se adauga la nivelul de confort si comoditate din interior.

Scaunele din spate utilizeaza o tehnologie de musculatura artificiala pentru a se mula in functie de ocupant si permit mai multe moduri, cum ar fi functiile de inclinare, relaxare si vigilenta. Un sistem audio Mark Levinson® creeaza un mediu audio de ultima generatie, in care controlul precis al difuzoarelor determina spatii acustice ideale pentru o experienta audio placuta pentru sofer si pentru fiecare pasager, iar difuzoarele incorporate in tetiere nu numai ca ofera un mediu audio optim, dar dispun si de o functie de anulare a zgomotului, care contribuie la o liniste sporita.

Plafonul de sticla de deasupra scaunelor din spate este prevazut cu un afisaj „SkyGate” cu comanda vocala si comanda prin gesturi, care utilizeaza AR pentru a afisa diferite tipuri de informatii, cum ar fi un cer realistic plin de stele, videoclipurile preferate ale utilizatorului si chiar navigatia.

Pe langa designul sau unic, interiorul indica si directia elementelor de lux de ultima generatie, folosind materiale regenerabile, pentru a reduce impactul asupra mediului. Yakisugi (cedru carbonizat), un material japonez traditional, este utilizat pentru podea si controlerul de directie, in timp ce metalul reciclat a fost prelucrat in fibre pentru a fi folosit pentru crearea ornamentelor plisate pentru usi. Aceasta abordare exprima caracterul distinctiv si spiritul inovator al Lexus.

Pentru a realiza un salt fundamental cu privire la performanta autovehiculului, gestionare, control si placerea de a conduce, LF-30 utilizeaza numeroase tehnologii de ultima ora, care depasesc chiar si sistemul avansat de control al posturii. Motoarele electrice integrate in roti pentru fiecare dintre cele patru roti ale autovehiculului si pozitionarea joasa a bateriei permit o gestionare mai buna a inertiei si o performanta ridicata la condus. Tehnologiile de conducere autonoma si tehnologiile de asistenta cu ajutorul dronei privesc in perspectiva asupra anului 2030 si valorii amplificate pe care o pot oferi autovehiculele.

Tehnologia avansata de control a posturii Lexus regleaza puterea de antrenare a motoarelor electrice cu cuplu mare pentru a ajusta pozitia autovehiculului in raport cu sensibilitatile umane. Controlul complet independent al rotilor de tractiune fata si spate permite asigurarea corespunzatoare a tractiunii pe rotile din fata, a tractiunii pe rotile din spate si a tractiunii integrale, in functie de modul de conducere. Unitatile de propulsie compacte si usoare extind libertatea in cadrul vehiculului si sunt utilizate pentru a-i permite soferului sa se bucure de o experienta la volan ideala, indiferent de suprafata drumului sau de conditiile de conducere.

Pozitionand tehnologia avansata de control a posturii Lexus ca element central al viziunii „Lexus Electrified”, Lexus intentioneaza sa aplice aceasta tehnologie in intreaga gama de autovehicule electrice.

Sistemul de directie prin cablu elimina conexiunea mecanica pentru a permite un control mai flexibil al rotatiei in functie de conditiile de conducere si o senzatie de precizie mai mare a directiei, in conformitate cu intentia soferului. De asemenea, acesta contribuie la o senzatie de deschidere mai mare, permitand deplasarea controlerului de directie inainte si in afara razei de actiune in timpul conducerii autonome.

Ca BEV de ultima generatie, LF-30 utilizeaza tehnologia de incarcare wireless pentru a simplifica incarcarea zilnica si gestionarea energiei pe baza IA, pentru a permite distributia optima a energiei electrice pentru autovehicul si pentru locuinta si controlul incarcarii coordonat cu programul zilnic al utilizatorului.

IA integrata distinge vocile ocupantilor autovehiculului si foloseste informatiile personalizate stocate in cheia de comanda a soferului pentru a actiona ca partener. Acesta faciliteaza reglarea elementelor mediului interior, cum ar fi temperatura aerului si elementele audio, precum si setarea rutelor de navigare si a destinatiilor, emitand totodata propuneri pentru activitati dupa sosire. De asemenea, aceasta intelege preferintele soferului si il ajuta sa controleze setarile suspensiei si ale sistemului de propulsie in timp real, in functie de zona de deplasare.
De asemenea, LF-30 Electrified dispune de tehnologia de asistenta prin drona pentru autovehicule „Lexus Airporter”. Cu ajutorul controlului autonom, Lexus Airporter poate efectua independent sarcini precum transportarea bagajelor de la usa casei in zona de bagaje a autovehiculului.

Pe baza celui mai recent concept de tehnologie de conducere autonoma „Lexus Teammate”, LF-30 Electrified dispune de functii avansate de asistenta la condus, sub forma modului Chauffeur si a modului Guardian. Ocupantii se pot bucura de confort si de siguranta in timpul conducerii autonome atunci cand este utilizata tehnologia avansata de control a posturii. De asemenea, functia de parcare automata si functia de preluare de la usa principala, prin care LF-30 Electrified se deplaseaza autonom de pe alee la usa ofera un nivel foarte inalt de confort.

SPECIFICATIILE PRINCIPALE ALE LEXUS LF-30 ELECTRIFIED

Lungime (mm) 5,090
Latime (mm) 1,995
Inaltime (mm) 1,600
Ampatament (mm) 3,200
Greutate (kg) 2,400
Distanta de croaziera [WLTP] (km) 500
Capacitatea bateriei (kW/h) 110
Viteza de incarcare (kW) 150
accelerare de la 0 la 100 km/h (secunde) 3.8
Viteza maxima (km/h) 200
Putere utila maxima (kW)/cuplu maxim (Nm) 400/700