CARE SUNT PASII CARE TREBUIE URMATI PENTRU A BENEFICIA DE PROGRAMUL RABLA* PENTRU UN LEXUS NOU
1. Alegerea reprezentantei preferate Lexus si a masinii dorite
Inainte de a te inscrie in programul Rabla*, alege reprezentanta preferata Toyota si masina dorita.
Daca iti doresti ca toate actiunile legate de inscrierea in programul Rabla* sa fie derulate de altcineva in numele tau, acum poate fi un prilej bun pentru semnarea unei imputerniciri notariale, in acest sens.
2. Inscrierea in aplicatia AFM
Pentru a te inscrie, este necesar sa completezi seria de sasiu a masinii si sa incarci urmatoarele documente:
a) cererea de finantare prevazuta in anexa nr. 3 la Ghidul de finantare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic 2025-2030, completata integral prin tehnoredactare, semnata de catre solicitant sau de catre imputernicitul acestuia;
b) actul de identitate care atesta identitatea si domiciliul/resedinta in Romania, eliberat de catre autoritatile romane, in termen de valabilitate la momentul inscrierii;
c) imputernicirea prin care solicitantul mandateaza in mod expres o alta persoana sa actioneze si sa incheie acte juridice in cadrul programului, in numele, pe seama si in interesul sau, in vederea: inscrierii in program, casarii autovehiculului uzat, radierii autovehiculului uzat din evidenta circulatiei, achizitionarii autovehiculului nou, precum si actul care atesta identitatea si domiciliul sau resedinta in Romania a persoanei imputernicite, eliberat de catre autoritatile romane, in termen de valabilitate, dupa caz;
d) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor, nu mai vechi de 90 de zile la momentul inscrierii in program;
e) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are domiciliul, nu mai vechi de 30 de zile la momentul inscrierii in program.
Inscrierea ta in program se considera finalizata in momentul in care a fost indeplinita cerinta prevazuta mai sus, dupa parcurgerea tuturor pasilor din aplicatie, si dupa acceptarea declaratiilor implicite si a termenilor si conditiilor de utilizare a aplicatiei.
La finalizarea procesului de inscriere al tau in program, aplicatia genereaza automat un numar de inregistrare si rezerva valoarea ecotichetelor solicitate pana la concurenta bugetului alocat sesiunii de inscriere.
In termen de 10 de zile de la obtinerea numarului de inregistrare, va fi nevoie sa incarci in aplicatie urmatoarele documente:
a) certificatul de inmatriculare a autovehiculului uzat;
b) cartea de identitate a autovehiculului uzat;
c) actul doveditor eliberat de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial, pentru cazul in care din certificatul de inmatriculare sau din cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezulta anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania si/sau categoria autovehiculului uzat;
d) declaratia cedentului, in cazul in care nu esti proprietarul masinii casate.
Documentele incarcate in aplicatie vor atesta indeplinirea criteriilor de eligibilitate la momentul inscrierii in aplicatie.
Documentele incarcate in sesiunea de inscriere pot fi completate/modificate pana la momentul publicarii rezultatelor pe pagina de internet a AFM
3. Selectarea producatorului si analiza documentatiei
In termen de maximum 10 de zile de la obtinerea numarului de inregistrare, vei fi obligat sa selectezi un producator validat, prin intermediul aplicatiei. In caz contrar, se considera ca ai renuntat la finantare.
La expirarea termenului de 10 zile, in cazul in care producatorul selectat nu accepta inscrierea ta, poti sa reiei procedura de selectare a producatorului validat, de mai sus.
In termen de maximum 20 de zile de la data selectarii, producatorul validat analizeaza documentele incarcate de solicitant in aplicatie.
In masura in care, din documentele incarcate, nu se poate stabili cu certitudine eligibilitatea ta ori indeplinirea conditiilor prevazute de ghid cu privire la autovehiculul uzat in raport cu momentul inscrierii in program, producatorul validat are posibilitatea de a solicita clarificari, astfel:
- completarea paginilor lipsa ale documentelor incarcate;
- reincarcarea documentelor emise online, astfel cum ti-au fost transmise de autoritatile/institutiile emitente;
- incarcarea unor documente suplimentare care sa clarifice eligibilitatea ta.
Producatorul validat pe care l-ai ales iti transmite cererea de clarificare prin intermediul aplicatiei, pe durata termenului de 20 de zile.
Documentele trebuie incarcate in aplicatie cu incadrare in termenul de 20 zile.
Ulterior incarcarii, in urma analizei efectuate de producatorul validat, vei fi evidentiati in aplicatie cu statusul „solicitant propus spre aprobare” sau „solicitant propus spre respingere”.
AFM genereaza prin intermediul aplicatiei listele cuprinzand proiectele solicitantilor. Comitetul director al AFM aproba lista cuprinzand proiectele solicitantilor respinsi si avizeaza lista cuprinzand proiectele solicitantilor acceptati. Comitetul de avizare al AFM aproba lista cuprinzand proiectele solicitantilor acceptati.
AFM publica pe pagina de internet listele de mais sus si, in cazul in care crezi ca este nevoie, poti depune contestatie impotriva deciziei Comitetului director.
AFM actualizeaza in aplicatie statusul solicitantului „beneficiar finantare” si „solicitant respins”.
4. Distrugerea si casarea
In termen de 30 de zile de la obtinerea statusului „beneficiar finantare”:
a) ai obligatia sa distrugi si sa radiezi din evidenta circulatiei autovehiculul uzat;
b) trebuie sa incarci in aplicatie certificatul de distrugere si certificatul de radiere;
c) producatorul validat verifica documentele si, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de ghid, modifica statusul solicitantului „distrugere si radiere validata”;
d) in situatia in care documentele de la lit. b) nu atesta indeplinirea conditiilor prevazute de ghid, producatorul poate solicita clarificari de la tine, prin intermediul aplicatiei;
e) apoi, se incarca in aplicatie raspunsul la cererea prevazuta la lit. d);
f) in situatia neclarificarii/nedepunerii documentelor solicitate conform lit. d) si e), producatorul va modifica statusul beneficiarului in „distrugere si radiere invalidata”.
Nerespectarea termenului de 30 de zile, se considera renuntare la finantare.
Durata de implementare este de maximum 90 de zile de la obtinerea statusului „beneficiar finantare”, termen in care trebuie realizata:
a) emiterea si introducerea RO e-facturii in aplicatie de catre producatorul validat;
b) efectuarea formalitatilor de vanzare-cumparare si predare-primire a autovehiculului nou.